Sawatdie kha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kiki Nelissen - WaarBenJij.nu Sawatdie kha! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kiki Nelissen - WaarBenJij.nu

Sawatdie kha!

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

28 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Mijn laatste week in Vietnam is echt voorbij gevlogen!
De dagen in Mui Ne waren gauw gevuld met een ontbijtje aan het strand, boek lezen, kitesurfers kijken en verder onstpannend leven.
Dinsdagmiddag hebben we met moeite afscheid genomen van ons paradijselijke guesthouse en onze gastvrouw om met de bus verder te reizen naar Ho Chi Min, a.k.a. Saigon. Vanaf hier hebben we meteen een driedaagse tour naar de Mekon Delta geboekt voor de volgende dag. Om 8 uur bright and early weer lekker de bus in, om wakker te worden in een van de Mekong provincies. Deze toer heeft ons meegenomen naar de bekende floating markets, waar grote boten hun koopwaar hebben en mensen in kleinere bootjes hun inkopen komen doen. Wat op mij het meeste indruk heeft gemaakt was de floating village waar we op een roeibootje doorheen werden gevaren. Het had iets heel knus, alle buren op de verranda van hun drijvende huis een beetje aan het kletsen en eten klaarmaken en tegelijkertijd zie je de armoede ook nog duidelijk aanwezig. En toch, het moet toch wel te grappig zijn als je daar dag in dag uit van die gekke toeristen voorbij je huis ziet varen..
Onze pitstop op de tweede dag was Can Tho, een plaatsje waar naast de haven weinig te zien en doen is. Met ons toergezelschap vonden we het heel leuk om in de haven te eten, en waar beter dan op een boot.. Deze drie verdiepingen tellende boot bleek een de meest vietnamese en hilarische avond te worden! Toen we boven op het dek aankwamen waren we al de enige westerlingen, maar pas de probleme, het menu was nog wel redelijk in het Engels dus met handen en voeten ons eten besteld toen de eerste deuntjes van het keyboard kwamen. De synthesizer lekker aan, nog net even iets harder voordat de eerste zanger het podium betrad. Vietnamese levensliederen, of karaoke, zijn toch niet helemaal aan ons besteed dus bij zangeres 4 en na wat knipogen van een oudere Vietnamese heer besloten we dat het wel tijd was om te gaan. Op de 1e verdieping zong ondertussen onze eerste zanger op een leuke technobeat en beneden hadden ze de gitaren erbij gepakt. Jammer was dat we alleen even hadden gemist dat we ondertussen waren uitgevaren, wat ons een hoop (uit)lachende gezichten van lange tafels vol locals opleverde... Thank god dat er nog een stel was dat heel graag op de boot wilde en met een klein bootje werd afgezet waardoor wij hiermee terug naar land konden! Briljante avond, maar zo blij dat we van de boot af waren!!
Ondertussen in Bangkok doen ze niet zo zeer aan levensliederen maar staat de top 40 de hele dag te schallen op Khao San Road en heb ik de Pho (vietnamese soep) ingeruild voor Pad Thai! Same same, but different....
Maandagavond stonden Ruby & co bij de bagageband op het vliegevld van Bangkok al te wachten, zo leuk om ze weer te zien, Nederlands te kunnen praten en verhalen te kunnen vertellen en het nachtleven van Bagkok te verkennen! De dag erna zijn we met Co van Kessel fietstoers een dag op pad geweest, en dat doet Co goed, veel gezien met een superleuke gids! Verder genieten Ruby en ik van onze dagelijkse voetmassage en de mannen van een ping pong show..
Na dit Citytripje is de beurt aan het eilandleven, morgenochtend om 6 uur vliegen we naar Bali, dus vanaf een uurtje of 12 denk ik vanaf het strand weer aan jullie!
Liefs!

• 28 Juli 2011 - 13:09

Manon:

Hey Kiki!

Leuk om te lezen allemaal! Waar zijn de foto's?

Liefs Manon

• 28 Juli 2011 - 13:39

Floor:

Klinkt heerlijk schat...... goede keuze een voetmassage en de jongens dus naar een ping pong show.....dat gaat niet over tafeltennis, dat weten jullie hè ;-).......KUSSSSSSSSSS!!

• 28 Juli 2011 - 15:51

An:

Hahaha met een pijnlijke grimas een beetje meezingen en knikken :) Wat een prachtige avond! En het klinkt allemaal super! Avontuurlijk, ontspannen, lachen, paradijselijk, lekker etc.. Heerlijk! Geniet lieve Kiek

• 28 Juli 2011 - 18:30

Daan:

Kiekster! Wat een heerlijke verhalen! Zo herkenbaar, ik herleef mijn reis helemaal! Fijn dat je nu weer bekende gezichten om je heen hebt en lekker Nederlands kunt kletsen want op die Thaien raak je soms ook uitgekeken.

Lieve Kiek, geniet lekker en dan volg ik (vol jaloezie) je leuke verhalen!! Hele dikke kus!

• 28 Juli 2011 - 20:59

Noeni:

briljant, jaaaa zo'n reisje langs de ..... 's avonds in de maneschijn schijn schijn!!!
    dikke kuss

• 29 Juli 2011 - 11:14

Mik:

Kieks, wat een heerlijk verhaal weer. Haha, ga je een keer local eten, zit je vast op een boot met prachtige hits ;-) Kan me indenken dat de voetmassage beter beviel! Oooohhh, en nu Bali.... supertje gaaf en heel erg jaloers!!! Wat een heerlijk eiland is dat: genieten :-) XXX

• 30 Juli 2011 - 10:12

Inez:

lieve schat.
    Die boot,hilarisch. Maar kan me voorstellen dat jullie opgelucht waren eraf te kunnen.
    Ik ben zo benieuwd naar de foto´s.
    En dan nu heerlijk op een bounty eiland genieten met Rub en de rest. heel veel bijkletsen!!! Met een masseur aan je voeten! Goddelijk.
    Ik heb wel pittige fysio met apparaten.
    Lieve Kiek, ik blijf het proberen en hoop je snel te spreken!
    Veel liefs, natuurlijk ook voor Rub, Kees en de rest
    Zoen, mam.

• 01 Augustus 2011 - 12:40

Marischka:

Wat een giller op die boot, zag het helemaal voor me,[leuke surprise voor de sint] Gezellig dat jullie weer samen zijn en plezier hebben.Ben benieuwd wat jullie allemaal nog gaan doen,veel plezier, knuffel en brassa,s van ons, Marischka.

• 15 Augustus 2011 - 11:21

Anne:

Hey!
    Wat leuk om je verhalen te lezen! Jij vermaakt je prima, en terecht!
    Geniet ervan en wacht op de volgende update ;). X