Eerste indrukken Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kiki Nelissen - WaarBenJij.nu Eerste indrukken Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kiki Nelissen - WaarBenJij.nu

Eerste indrukken Vietnam

Door: Kiki

Blijf op de hoogte en volg Kiki

30 Juni 2011 | Vietnam, Hanoi

Van een uitzicht op de skyline van Singapore naar het uitzicht op een bakstenen muur... Jawel, op 10 cm van het raam van mijn hotelkamer staat een bakstenen muur! Voor de sfeer hebben ze er nog een plantje tussen gehangen en het scheelt in ieder geval weer gordijnen.

Naast het uitzicht en de gezelligheid met mn vriendinnetje is de praktische, play it safe, instelling van Singapore me het meest opgevallen. Zo hebben Noor en Jorn in hun eigen appartement (op de 28e verd) een eigen bomshelter; wordt er in het metrostation een film gedraaid 'how to keep singapore safe from terrorism'; mag je buiten niet roken, maar onder de overkapping wel: daar is ac en zitten ze nou eenmaal liever; en gaan kaartjes voor de metro niet vanaf een bepaalde leeftijd maar vanaf een bepaalde lengte.

En nu sta ik op eigen benen in Hanoi, waar de chauffeur die me naar het hotel bracht me zonder tegen me te praten naar zn auto stuurde, de hele rit aan het bellen en sms-en is, en waar degene die het hardst toetert het eerst de rotonde opgaat! Wie heeft er verkeersregels nodig als je de hele tijd op je toeter kan drukken?! Ook praktisch en efficient, maar dan anders.
Het oversteken had ik verrassend genoeg snel genoeg onder de knie, gewoon gaan, om je heen blijven kijken en doorlopen. Wachten tot er iemand stopt zou eindeloos zijn, en als ik het een echt druk kruispunt vind dan loop ik stiekem met een local mee.

Tijdens mijn verkenning van Hanoi heb ik zoals verwacht al de lekkerste springrolls op, ben ik opgelicht door een vrouwtje die me ananas verkocht en ben ik al lekker verdwaald. Gelukkig heeft elk gebouw op hun gevel de straatnaam staan...
Mijn hotel staat in het oude gedeelte van vietnam, een wijk met smalle straatjes, overal verkeer en getoeter, winkeltjes en eettentjes. Wel heel bijzonder om doorheen te lopen, alle geuren (sommigen lekkerder dan anderen) en kleuren en mensen die binnen de hectiek rustig hun eigen gang gaan. 11000Het franse gedeelte is duidelijk herkenbaar aan de bredere straten, moderne en duurdere winkels. Hier ben ik ook naar het Vietnamese Women Museum geweest, wat een mooie indruk gaf over de rol van vrouwen in de geschiedenis van Vietnam maar ook hoe ze nu nog leven.
Aan de rand van de oude wijk ligt Hoan Kiem Lake, een plek die ik heerlijk vind voor een van mn favoriete dingen: mensen kijken! Ook hier gebeurt van alles door elkaar, fotoshoots van bruidsparen, oude vrouwtjes die hun dagelijkse gymuurtje hebben en mensen die ook even komen uitpuffen van de klamme hitte.
Gisteravond ben ik naar de waterpuppetshow geweest: verhalen met een soort marionettenpoppen op het water en live begeleidende muziek, briljant lokaal vermaak. Na afloop voelde het net even of ik in Nederland was: regen, veel regen en onweer! Met een poncho van 40 cent door de plassen heen weer terug naar m'n hotel.

Tot zover mn eerste indrukken hier, vanavond vertrek ik met de slaaptrein richting Sapa, wat noordelijk en hoger, waar ik 3 dagen door de dorpjes en hills ga wandelen. Zie er naaruit om de natuur in te gaan en de drukte even achter me te laten!

Keep you posted!

  • 30 Juni 2011 - 09:57

    Eva:

    Schatjeeee!!! Yes je bent naar de waterpuppetshow geweest haha!!! Grappig he :) Weer een mooi verhaal. Lekker veel rondlopen en gewoon lekker indrukken opdoen onder het genot van een springroll, wat wil je nog meer!? Geniet! Dikke kussen

  • 30 Juni 2011 - 09:59

    Floor:

    Hey Schattie,
    Wat een omschakeling of niet ;-) SAPA ga je geweldig vinden.....scootertje huren daar is een aanrader, tevens ook de enige plek in Vietnam waar je zelf durft te rijden! ENJOY! Dikke kus

  • 30 Juni 2011 - 10:12

    Nikki:

    Liiieve Kieks!! Wat een super leuke verhalen schrijf je! Geniet heerlijk van alle crazyness daar en veel plezier in de hills!! Kus! Nik

  • 30 Juni 2011 - 11:49

    Liselotte:

    Lieve kieks, wat een leuke eerste verhalen. Ben in Hanoi ook naar de waterpuppetshow geweest, te grappig. Beetje jammer van de regen, maar de temperatuur daar is vast beter dan hier. Kijk uit naar je volgende story! Have fun. x

  • 30 Juni 2011 - 13:49

    Wiesje:

    He lieverd,

    Wat klinkt het al heerlijk. Fijn dat je het zo leuk hebt gehad bij Jorn en Noor! Geniet ervan daar!

    Snel een wat langere mail vanuit mij!

    Kus

  • 01 Juli 2011 - 04:58

    Arjan:

    Goed bezig Kiki!

  • 01 Juli 2011 - 09:32

    Annelieke:

    love your stories! waan me weer ff in een chaotisch aziatisch land, en dat zo achter mn bureautje op werk.. lang niet gek ;) kusje

  • 01 Juli 2011 - 10:12

    Mik:

    Kiekster, wat schrijf je leuke verhalen! Zit echt met 'n glimlach achter m'n bureau jouw verhaal te lezen :-) Kan niet wachten op je volgende relaas. Geniet!! X

  • 01 Juli 2011 - 21:31

    Rianne:

    He lieve Kiki, geniet ervan! Heerlijk om je verhalen te lezen. Gaat echt heel goed met je mama, ze "rent" al bijna door de gangen van het Elisabeth... Dit weekend gaat ze lekker overdag naar huis! Hoop op weer mooie verhalen vanuit Sapa. X

  • 02 Juli 2011 - 13:01

    Esther:

    Hey Kiki!! Wat gaaf om je verhalen te lezen en te horen dat het goed met je gaat!! Super! Heel veel plezier nog daar, geniet ervan!!

    Groetjes!
    Esther

  • 03 Juli 2011 - 17:41

    Mies:

    Hey reiziger!!

    Hoe was/is Sapa? Lekker spierpijn in de bovenbeentjes? En de warmte een beetje kunnen trotseren, of is het daar juist wat koeler?
    Lieverd, geniet en hou ons op de hoogte van al je mooie verhalen!

    Liefs, dikke kus Miesje

  • 13 Juli 2011 - 17:16

    Roebeltje:

    Kikiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!! Klinkt goed weer. En ja oplicht worden...het hoort erbij he?! Vind het wel raar want jij kon in Turkije heel goed afdingen! Oh nee, toch nie :D
    Kan ik je bellen of is dat te duur/lastig ? Gijs is ondertussen ook al bij jou in de buurt!
    Nog 14 dagen.......!!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hanoi

Mijn tweede reis

Recente Reisverslagen:

22 September 2011

De tijd vliegt, en ik ook bijna...

29 Augustus 2011

Apen en andere streken

28 Juli 2011

Sawatdie kha!

17 Juli 2011

de verschillende gezichten van Vietnam

30 Juni 2011

Eerste indrukken Vietnam
Kiki

Actief sinds 04 Sept. 2006
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 24048

Voorgaande reizen:

23 Juni 2011 - 23 September 2011

Mijn tweede reis

22 Oktober 2006 - 09 April 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: